niedziela, 25 października 2015

BMW i8

  Nie będzie to kolejny artykuł chwalący technologię zawartą w jak to się mówi "przełomowym" samochodzie, wręcz przeciwnie , mam zamiar krytykować. Ale zacznijmy od tego że rzeczywiście BMW i8 jest uznawane za samochód który wprowadza nas w nową erę, ekologicznych sportowych samochodów, tylko czy aby na pewno , teoretycznie hybryda powinna mało palić, natomiast użytkownicy BMW twierdzą że pali średnio nawet koło 10 litrów, można oczywiście jechać na samych silnikach elektrycznych, ale wtedy zasięg wynosi jedynie 35 kilometrów( oczywiście zasięg jest mierzony w warunkach laboratoryjnych, i mogę się założyć że realnie jest to nie wiele więcej niż 20 kilometrów) i jesteśmy wtedy wolniejsi niż nie jedno autko miejskie, a chyba nie o to nam chodzi kupując samochód za 600 tysięcy. Druga sprawa to silnik spalinowy, 1.5 TwinPower turbo , i 231 KM, już pominę kwestię tego jak bardzo ten silnik jest wysilony, bo to widać na pierwszy rzut oka,
wolałbym się skupić na jego żywotności związanej z doładowywaniem akumulatorów, docieraniem, i temperaturą. Po pierwsze silnik jest wyposażony w system start/stop , a poza tym silnik spalinowy włącza się jedynie wtedy kiedy jest potrzebny, czyli tak na prawdę jadąc w bardziej dynamiczny sposób do sklepu, albo do pracy, w przeciągu kilku kilometrów w mieście włączymy i wyłączymy silnik, przecież to nie może być dla niego dobre, inna sprawa to jego temperatura, przecież wszyscy wiemy że silniki z turbosprężarkami powinny być dogrzane zanim wciśnie się pedał gazu w podłogę, a jadąc BMW z ciągle wyłączającym się silnikiem prawie nigdy nie osiągniemy optymalnej temperatury. Idąc dalej nawet jeżdżąc cały czas w trybie który wykorzystuje silnik spalinowy bez przerwy musimy brać pod uwagę że ładuje on cały czas akumulatory i napędza silnik elektryczny.
Idąc tym tropem docieramy do Lexusa, który od bardzo dawna jest krytykowany za to że w swoich hybrydach wykorzystuje jedynie silniki atmosferyczne zamiast silników turbo, ale moim zdaniem Japończycy doskonale wiedzą co robią, i wolą postawić na większą niezawodność swoich samochodów, aniżeli na downsizing, i większą moc z tubo.

5 komentarzy: